07 November 2010

Ah Gedik...Teringat Lah Pulak

Salam!
puas lah aku pikir entri apa nak letak hari neh...emmm...takpe hari neh aku nak gedik cerita pasal aku
hah?...berani lak lu wat muka kat blog gua ek?...tak suka tak apa...ada nampak itu pangkah?...klik itu pangkah...heeee

sebenarnya saya (ah..baik lah pulak) nak cerita pasal zaman kecik2 dulu...bila teringat...rindunya...kalau boleh nak lalui lagi sekali, kenapa ek kita kadang2 rase macam tuh? Adakah kita tak puas hati dengan apa yang kita miliki sekarang? Adakah zaman dulu2 lagi best? Ah...apa lagi lah yang aku merepek neh...okeh...straight to d point....sebenarnya aku rindu zaman2 kegemilangan kat sekolah dulu, kenapa aku tak perform dah macam dulu?...ah...sedey gile, down giler, sekarang neh pointer makin corot, sedey2...pinjam bahu jap...nak nangis...kecewa dengan diri sendiri

List zaman kegemilangan aku...heee (siap list lagi beb..hakhak):

1. Dulu time sekolah rendah pernah menang pameran sains, no 1 beb...wah best2

2. Pernah merasai dapat no1, no 2, no 4, no 5 (neh time sekolah menengah)....ah...bangga giler time neh...

3. UPSR dapat 4A1B (tak hebat mane macam korang) tapi aku pun terkezut kot dengan result aku neh...mak aku pun tak caya, dia ingat aku bohong, siap dia boleh jalan dari kedai dia pergi sekolah aku semata2 nak tengok result aku...heeee

4. Dulu sekolah rendah aku banyak masuk kelas tercorot jek, tapi disebabkan result UPSR aku, berpeluang lah aku masuk n tergolong dengan budak2 pandai (time neh...rase cam cool jek dapat berkawan n kelas dengan budak2 pandai) bangga tak hingat...start dari sini lah...aku jadi makin GEMILANG...hakhak

4. ting. 1 (kelas ke-2)--->ting. 2 (kelas ke-3)--->ting. 3 (kelas ke-4)--->ting. 4 (kelas ke-2)--->ting. 5 (kelas ke-1), hah...tengok aku punya performance macam saham...jap naik jap turun...hakhak. Tapi ting. 5 tuh first time aku masuk kelas pertama...kelas neh ada 40 orang, tapi di conquer oleh budak cina n india, hanya 10 orang jek melayu dalam kelas neh, bangga tak bangga lah aku cakap, tapi time neh sebab aku memang tak yakin duk kelas neh siap aku request kat cikgu nak mintak tukar masuk kelas ke-2, bangang ke tak bangang aku time neh, bukan per sebab geng aku banyak kat kelas ke-2 tuh, tapi sampai ke sudah aku duk kat kelas pertama neh, cikgu suruh aku try gak duk kelas neh, aku pun cubalah, punyalah down, sebab macam rasa tak layak duk kelas tuh (nampak tak betapa pentingnya confidence pada diri kita?)...tapi alhamdulillah aku berjaya dok kat kelas tuh sampai SPM

5. PMR aku dapat 5A3B...huhu...tapi kelakar lah PMR aku neh, mak kau pun ketawa, sebab per?...sebab yang patut dapat A aku dapat B, yang patut dapat B aku dapat A (eh...paham tak apa aku cakap neh?)...hah nak tahu tak apa yang aku B neh?...iaitu Bahasa Melayu, Pendidikan Islam n Bahasa inggeris (BI memang aku tak pernah dapat A...frust pun ada)

6. SPM aku dapat 4A1,3A2,2B3,1C5, paham tak?...uh....buat2 paham lah...yang neh tak silap aku A tuh rase2 nye semua subjek sains (kecuali biologi), sejarah, pendidikan islam n bahasa melayu (balas dendam tuk PMR..hakhak), yang B tuh BI n biologi (memang tak suka subjek neh...subjek yang selalu buat aku migrain...huh), n C tuh EST (paper neh paling gampang r...susah gila nak skor...tak silap aku sekolah aku hanya ada sorang jek skor A1)

7. For d first time aku dapat hadiah sebagai antara pelajar cemerlang, aku dapat jemputan pergi hari kecemerlangan kat sekolah aku...bila sampai surat tuh kat rumah, mak aku beria2 benar suruh aku pergi, aku pulak beria2 tak nak pergi, bangang tak bangang?malu kot, aku memang pemalu, hakhak, last2 aku pergi jugak atas permintaan mak aku, tapi parent aku tak dapat datang pun...last2 aku pergi sorang...majoriti yang dapat anugerah neh adalah memang budak dari kelas aku (kelas pertama katakan) 
 markah untuk sem neh, malu sebenarnya nak letak (agak corot)

huhu...itulah antara saat2 yang menyeronokkan bagi aku, aku rindu zaman tuh, waktu tuh aku addicted pada buku (tak boleh belah lah wey), skema giler, bawak beg berat2 n besar2..hakhak, tapi serius aku enjoy sangat belajar time tuh...rasa seronok pergi sekolah, tiap2 hari dapat ilmu baru n tiap2 hari ilmu aku bertambah, tapi sekarang belajar kat u neh, aku makin kurang perform, aku makin malas pergi kelas, aku makin hilang keyakinan diri (sedey wooooo), thats why aku rindu zaman dulu, aku nak perfom balik macam dulu, aku nak buktikan aku boleh berjaya n kembalikan zaman kegemilangan aku...korang...support aku taw...huuu. Okeee...entri neh cuma sebagai pembakar semangat untuk aku, tiada niat apa-apa tahu...oklah....sudah letih menaip, jari aku nak tidur pulak..hakhak...daaaa

3 comments: