30 March 2010

Teh Ais Sudah Cair

Ini kisah air kegemaranku...teh ais,
tak suke dengan ceritera ini?
Ada nampak itu pangkah?
Please leave this blog as soon as possible...


Lepas makan malam di bilik member,
Aku terus balik bilik,
takda melencong pergi mana2,
serius aku tak tipu,
tak pernah aku sejujur2 ini,
dengan kamoo jek aku jujur begini,
jalan tak boleh nak melencong,
yelah bilik member tuh pun selang satu bilik jer dari bilikku,
lagipun jalannya straight jek takda bercabang2,
okeh...kembali ke pangkal cerita,
sampai di bilik borak-borak jap dengan roomateku,
aku panggil roomateku itu Cekgu,
kenapa cekgu?

dah semua orang panggil dia macam tu...
aku pun tibai panggil dia cekgu jugak lah,
cekgu berapa hutang nasi lemak semalam dengan pagi tadi?
singgit lima puloh sen tambah dua hinggit,
tiga hinggit lima puloh sen semua sekali, jawab cekgu,
tiba2 pintu bilik diketuk,
bendahari floor datang a.k.a junior aku datang nak kutip duit blok,
kak nak duit blok sorang lima hinggit katanya,
cekgu minta aku membayarkan untuknya terlebih dahulu,
aku pun bayarlah kat sepuloh hinggit tuk 2 orang,
hah cekgu, sekarang hutang tinggal bape tolak 5 hinggit tadi,
singgit setengah lah,
sekarang kita takda duit kecik kata cekgu,
okeh...takpalah cekgu,
cekgu nak kuar makan kan,
beli teh ais sudeh...kira settle r,
okeh pandai pun ko...takyah susah2, kata cekgu,
kembang kempis sebentar dipuji sebegitu rupa,
lepas tuh cekgu kuar makan dengan pakwenyer,
kerna akibat terlalu letih,
aku tertido sebentar sambil menunggu teh ais sampai,
malam sebelum tuh aku berjaga satu malam,
yelah, rajin sangat buat lawatan blog malam2,
ketika cekgu balik aku antara sedar dan tidak,
dengar sayup2 suara cekgu,
teh ais dah cair,
aku wat dunno jek,
keletihan yang amat sangat,
mengatasi air kegemaranku itu,
setelah berjaga,
cekgu cakap lagi ayat yang same,
teh ais dah cair,
aku terus mendapatkan teh ais kegemaranku,
lalu aku membalas kata2 cekgu,
nape kalo dah teh ais dah cair???
tak leh minum dah ker???
teh ais kalau dah cair jadik menda lain ker???
cekgu ????????? *&@#$%^&!$%^*T%

0 comments:

Post a Comment