08 October 2010

Abang Dari Negara China Ke?


Teringat satu kisah neh...agak lawak...tapi kalau korang rasa tak lawak...takyah gelak...aku memang syok sendiri...hikhik...

Situasi: Tea (orang cina but malaysian okeh?) datang ke rumah anak2 yatim kat bangi (aku join sekali...sebab kitorang ada program bersama anak2 yatim neh...ade sorang budak laki neh...name die zaiful...nampak jer tea terus die menerpa kat tea

zaiful: abang...abang...abang dari negara china kan?

tea: (tercengang-cengang)

zaiful: abang ajar saya kung fu...mesti abang tahu kan?

tea: hah??? (neh mesti banyak sangat tengok movie neh)

zaiful: saya nak belajar kung fu...abang ajar lah saya

tea: (lolz)

hahaha...kitorang gelak gila-gila kat situ...macam mane lah pulak budak tuh boleh pikir macam tuh...siap demand mintak ajar kung fu lagik...tapi reason budak neh mintak ajar kungfu agak menyahdukan...tea sempat tanye before kitorang balik

tea: nape adik nak sangat belajar kung fu?

zaiful: sebab saya nak balas dendam

tea: nak balas dendam kat sapa?

zaiful: kat kawan sekolah...sebab diorang suka buli saya

tea: adik..belajar kung fu bukan untuk balas dendam...tapi untuk disiplinkan diri sendiri...janji dengan abang jangan nak balas dendam...tak baik

zaiful: baiklah...abang pun kena janji...abang tak kan buat jahat...tak kan balas dendam kat orang

neh..antara dialog2...sebelum diorang berpisah..tea jadikan zaiful sebagai adik angkat dia...dan tea berharap dapat lagi datang ke rumah anak2 yatim ini...

haha...budak2 memang innocent!!!

p/s: teringat kat adik syida...dari rumah anak2 yatim tuh...sangat syahdu time nak balik tuh...dia cium tangan aku lame gile...sangat tersentuh ketika itu...sob...sob...betape tabahnye mereka...membesar tanpa ibu dan ayah di sisi...emak..sayang mak...abah...sayang abah...

0 comments:

Post a Comment