05 April 2010

AbU~~My Love~~In MeMorieS

Pada 2 bulan yg lalu,
tak ingat tarikhnyer...
Di wall facebook aku,
adikku yg bulat telah post something pd wall fb ku...

"abu dah mati kena langgar ngan along"

Pada ketika itu aku tak tahu akan kematian abu,
Tapi member aku yg dok tgk profile fb ku berkate...

"wey ko dah tgk facebook ko x?"

"blom...np?..."jwbku

"adik ko post comment kat fb ko"...

"ooo..ape die ckp??" (jwbku lg smbil asik bermain game)

"adik ko tulis abu dah mati kena langgar ngan along" kata kwnku lg..

terus aku berhenti bermain game dan menangis semahu2 nyer,
tak sangka abu pergi terlalu awal,
kwnku itu sungguh terkujat ngan reaksiku,
waktu tuh aku menangis semahu2 nyer,
Aku teramat rindu pada abu,
Sudah sebulan aku tak balik rumah,
Memang aku tak berpeluang jumpa abu,
Sebenrnyer 1 week before...aku da rase sumthing happened pd abu,
bila mane mak n abah dtg lawat aku kat kolej,
mak n abah bawak blackie n manje jek,
aku tw mesti mak n abah tw aku rindu kat mereka bertiga,
iaitu abu,blackie n manje,
tapi abu tak dibawanyer,
bile aku tanyer mane abu,
mak n abah senyap jek,
memang pelik aku rase,
tapi aku senyap jek...cube tak nak pk yg bukan2,
plus sebenarnyer takut kalo ape yg kupikirkan jd kenyataan...
Tapi akhirnyer jadi kenyataan...
abu telah pergi meninggalakn kami sekeluarga,
Pada malam ak tw abu dah tiada...
Hanya air mata menjadi peneman setia...

Besok malamnyer aku kol rumah...
Adikku yg mulutnyer tak bp nak ade insurens tu pun dok cite mcm mane abu mati,
walaupun die tw kakaknyer neh makhluk Allah yg sensitif die nak gak cite,

"ko tw abu mati kena langgar ngan along"
"aku tw kat fb aku"
"teruk dowh die kena langgar, habis kuar darah kat mulut die"
"pastuh..." (tym neh memang aku tgh tahan sebak)
"abah marah lah along...abah memang dah tak keruan"
"Ya Allah..." (menggigil badanku ketika mendengarnyer)
"pastuh abah angkat abu bawak g klinik,Sampai2 doktor kate tak leh diselamatkan lg,
sebab paru2 die dah pecah, jadi doktor nak injek jek die bg die mati terus, tak nak bg die seksa, tapi doktor tak sempat injek pun abu dah mati"
(aku membisu mendengar cerite dari adikku)

Selepas jek aku letak tepon...
aku nangis semahu2 nyer...
beristighfar bnyk2...
sedih bile memikirkan betape seksanyer abu ketika di saat kematiannyer
tapi aku tw aku kena redha atas pemergian abu,
Apabila aku pk tempat abu dijanjikan Allah di syurga,
Aku jadi tenang sikit,
Aku taw mesti kehidupannyer better di sana kan???

Kadang2 kalo aku teringat abu,
aku still nangis....
family aku sume suke kucing,
Ktorg dah bela lame dah kucing,
Dah silih berganti dah,
Tapi ade sikap abu yg aku suke n takleh lupe,
sebenarnyer abu, blackie n manje adik-beradik,
abu neh peranannyer mcm abg sulong,
bile tym mkn abu x suke berebut makanan,
die akan biar blackie n manje mkn dulu,
bila diorg dah abes mkn,
abu akan mkn sisa yg tinggal,
pastu abu suke takutkan aku mlm2,
ble tgh2 mlm tuh bleh plak die msuk bilik aku kaco aku tido,
Bagi kiss kat aku..hehe,
pastuh abu neh sgt pendiam,
susah nak dgr sore die...huhu

pjgnyer entri kali neh...
malas lak nak cut bg pendek...ahhh
korg baca lah....
itulah serba sedikit pasal abu

p/s:Aku taw sedih2 aku pun, abah paling sedih, sbb abah memang rapat ngan abu...abah...xmo sedih2 tw..blackie n manje kan ade...

0 comments:

Post a Comment